siti's FotoPage

Tuesday, 4-May-2010 06:00 Email | Share | Bookmark
Family Gathering 30/4-2/5 Kuala Perlis & Langkawi

Assalamualaikum...

Selepas seminggu tak berupdate kali ni mariam nak bercerita mengenai family gathering dekat Kuala Perlis dan Langkawi sempena cuti hari buruh minggu lepas. Sebelum-sebelum ni kalau cuti kami akan balik kampung atau bercuti ke rumah saudara mara ataupun bercuti dengan saudara mara yang lain. Kiranya kali ni bercuti hanya keluarga besar Hussain Zaki dan Hasnah sahaja
My mum yang bagi idea untuk bercuti di tempat nih,sebab dekat untuk ke Langkawi dan dekat dengan medan ikan bakar. Kami menginap di Berasmana Hotel (berhampiran Kuala Perlis, view bilik kami menghadap pantai).Mariam booking 3 buah bilik untuk penginapan kami semua, 2 bilik connecting room, dan 1 bilik biasa. (Tolong booking je)
Hari Khamis ma,abah dan adik-adik bermalam di rumah mariam, pagi Jumaat tu kak umi n family (dari Bangi) sampai dalam pukul 9 lebih.Lepas sarapan,kami bertolak ke Kuala Perlis.Sampai di hotel kami cuma lepak-lepak dan petang tu cik nab,cik aminah n cik su bawak anak-anak buah dia main dekat taman.Sebelah malam kami pergi pekena ikan bakar dekat medan selera ikan bakar (betul-betul depan hotel tempat kami menginap)
Hari sabtu,selepas bersarapan,pukul 9 kami bertolak ke Langkawi,sampai di sana kami sewa van untuk ronda-ronda.Tengah hari kami singgah makan dan solat di rumah sepupu ma,nasib baikla tuan rumah masak nasi banyak,sebab semua dah kelaparan Lepas tuh macam biasala ronda-ronda lagi dan shopping-shopping lagi…Tak beli apa sangat pun, cuma memborong coklat je banyak Sebelum masuk menunggu feri,kami kena tahan oleh cik kastam ,dia terkejut sebab tengok banyak sangat kami memborong coklat,dia macam tak percaya sebab bil satu je, (sebab semua di sponsor oleh ma). Nasib baikla lepas,sebab kami cakap beli bukan untuk satu tuan .Kami balik ke Kuala Perlis pukul 7 malam,last feri.Sampai di sana dalam pukul 8 lebih,dan terus kami ke medan selera ikan bakar dan makan malam kat situ.
Hari Ahad,lepas sarapan kami check out,dan lepas tuh ronda-ronda dekat Bandar Perlis sekejap, kemudian kami balik ke Penang.Kak umi n famiy balik terus ke Bangi,tapi kami semua pergi kenduri (kawan abah) dekat Pulau.Dalam pukul 3 ma,abah bertolak balik ke Kelantan,dan kami balik ke Bertam.
Encik suami cakap bestla bercuti kali ni, enjoy and release tension….Okla kita tengok gambar pulak,banyak gambar yang diambil,tapi yang ni je sempat mariam tempek…

Jantung hati kami Irdina,Syafiy,Insyirah,Sidqiy,Ifwat

Kanak-kanak riang berposing dalam bilik.

My family, waktu sarapan pagi.

Menunggu feri di jeti Kuala Perlis.

Kak Umi n the geng...

Atuk,Nenek dan Syafiy

~KAMI~

Di luar dan di dalam feri

Kenduri di rumah kawan abah