siti's FotoPage

By: siti mariam

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 9-Dec-2008 23:08 Email | Share | Bookmark
RAYA HAJI 2008

 
 
 
 
Assalamualaikum...
Lama sungguh tak update n3 nih..rasa rindu pulak Sebelum ni Mariam balik kampung,jadi tak berkesempatanla nak update n3 nih..mesti ramai yang rindu... hahhahaa...perasan pulak...
Mariam balik Ipoh (kampung hubby) selama 11 hari dan kemudian pergi KL (rumah kakak) selama 3 hari kemudian balik Kelantan selama 3 hari.Tahun ni raya haji kat Kelantan, 2 ekor lembu dikorbankan.
Ma ambik 1 bahagian, Mariam ambik satu bahagian akikah untuk Sidqiy, bahagian yang lain2 tu makcik,pakcik, sepupu2 yang ambik.Dah lama tak rasa suasana raya macam nih...Memang meriah walaupun hari tu hujan.Tak banyak gambar dapat diambik,Mariam suruh adik yang ambik, tp dia ambik tak banyak.Gambar yang kami posing maut banyakla...
Daging korban tak dimasak gulai,tradisi keluarga kami daging korban tu dibuat BBQ, bakar cicah dengan kuah kicap atau air asam, dan yang selebihnya dibahagi-bahagikan.Tahun ni husben berkesempatan bergelumbang dengan lembu dan dagingnye.. Raya tahun ni memang meriah,tapi sedih jugak sebab kakak tak balik,dan petang raya tu kami dah kena balik penang sebab husben keje keesokan harinya.Kesian dekat nenek dan atuk sebab tak puas main dengan cucu2 dia nih, sebenarnya mama dia yang tak puas sebenarnye...









Quote:
Zai-happy belated aidiladha untuk zai jugak .... take care...

Jasmeen-happy belated aidiladha untuk kak jasmeen dan famili jugak syok kak meen dok kat kampung lelama...

Linda- terima kasih sbb kak linda sudi jenguk fp mariam yg x seberapa nih... bukan rajin sangat pon mariam masak...ikut angin jugak -.-happy belated aidiladha untuk kak jasmeen

Watie- selamat hari raya tuk kak watie...betul tu kak,pas ni asyik makan daging je la.. pas tu mula la terlekat celah2 gigi

Amal- happy belated aidiladha untuk kak amal...kak amal tu umah pak cik mariam....giliran umah dia tahun nih

Aisyah- kak aisyah x berapa nk puas la... ..."amboi2 hubby bg betis nk paha pulak"
setiap tahun mcm tu la kau raya kt kg mariam...senang kijer x yah masak2...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net