Want your
own Fotopage?







 
siti's FotoPage

By: siti mariam

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 10-Nov-2008 04:02 Email | Share | Bookmark
MINUM PETANG...

 
 
 


Resepi

Ayam goreng
Tauhu goreng
Tempe goreng
Kentang goreng
Fish ball goreng (celup tepung)
Keropok goreng
Telur rebus
Sengkuang
Timun
Taugeh
Sos pencicah (mariam guna yang makan ngan keropok lekor tu )





Resepi:

Pulut (rendam 1 jam)
Santan pekat
Daun pandan
Gula Melaka
Kelapa parut (putih)
Garam

Cara-cara

-Kukus pulut hingga masak, kemudian keluarkan dari pengukus kemudian gaul pulut bersama santan pekat, daun pandan dan sedikit garam.Kemudian kukus sekali lagi selama 10 minit.
-Kelapa dimasak bersama gula melaka,dan masukkan sehelai daun pandan.Masak sehingga kering.
-Untuk lebih sedap bungkus di dalam daun pisang.
(sukatan bahan ikut suka.... )

Ni minum petang dan makan malam semalam... Pulut initi tu rasanya makanan orang timur,sebab kat utara ni tak pernah lagi tengok...Biasanya kalau jual kat kedai kelapa dia letak skit je...punyala kedekut ...Husben tak makan pulut inti tu, jadi mariam buat bubur kacang untuk dia...mariam suka makan bubur kacang dengan pulut, pengat pisang pun sama ....Malam kami makan rojak ayam je...biasala malam2 memang tak makan berat...kat rumah malam2 memang tak makan nasi ...tp balik kampung makan nasi malam berpinggan2 ...silap timing la kalu diet time balik kampong kan....

Quote:
Zaiy- kak zaiy, mariam bukan rajin sangat pon buat minum petang nih sbb en husben ader, jadi kena buat rerajin skit kalau tak mcm kak zaiy jugak la, sedor2 dh nak malam

Dapurimpian- kak zai, kite sehati sejiwo kot... menu kegemaran mariam ngan husben pon banyak bercangah jadi kena masak menu kegemaran bos, menu tukang masak ni time kempunan sesangat baru masak ...biasakan kak, heroinnn kena beralah

Malique- ader ye kak, mcm mana boleh x jumpa nih mmg pon kalau beli inti ciput, kalu buat sendiri nak letak inti byk dr pulut pon bole,pas tu kiter tukar nama jadi inti pulut

Alang- bole2 apa salahnye alang rumah sebelah still kosong lagih... oooo..alg biasa makan ye, makan ngan sambal ikan pon syok jugak

Shima- sama la lama x pekena nih sbb menu yg lain lagi gempak, yg ni pandang sebelah mata je,tapi bile makan terbeliak mata

Jasmeen- sekut kering cicah kopi pon sedap kak meen kak meen anaconda...mariam badak air

Amal- Kak amal, rojak tu biasa2 je ...mariam buat apa yang ada kat dapor je
pasal sos dia mariam makan sos pencicah je, yg makan ngan keropok lekor tuh...sos yang macam kat kedai tu tak tahu nak buat sbb x belajooo lagi...

Tie- mariam sihat kak tie mariam bukannye terror sangat pon masak ni...cuma ada minat skit dan masih belajar tak ambik kelas masak pun kak tie, belajar masak sendiri2 dan belajar dari ma, dan mak dan jugak kakak2 fp ni..try and error

Madiha- mariam sekarang ni jarang bersilat kat dapor,time belajo dulu biasala.... sekarang ni buat tarian mak yong je...
yela mariam x kijer akak2 yang kije tu mesti balik dari keje bersilat kat dapor pulak kan...sebab tula Allah S.W.T bagi wanita senang masuk syurga....



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net