siti's FotoPage

By: siti mariam

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 11-Sep-2008 04:03 Email | Share | Bookmark
Apa ader pada no 2....

KUIH BAKAR
SAMBAL UDANG


Resepi:

-1 cawan tepung gandum
-3 cawan santan bersama air pandan
-3 biji telur
-1/2 cawan gula
-3 sudu besar susu pekat

-Kacau semua bahan2 sehingga sebati, kemudian tapiskan
-Kacau dia atas api sehingga pekat
-Sapu loyang dengan mentega
-Masukkan adunan yg sudah pekat tadi ke dalam loyang
-Bakar dengan suhu 180'c lebih kurang 20-30 minit...(atau sehingga bahagian atas dah keperangan)

(kuih bakar ni lembut...kalu nak keras sikit kurangkan sukatan air....tp lembut lagi best )



Ni antara menu beberapa hari lepas...hari ni tak tau nak tulis aper ..jadi kiter tgk je lah aper yang ader pada no 2...

SITI MARIAM BT HUSSAIN ZAKI....

-Dilahirkan pada 1/2/1983…
-Anak ke 2 dari lima beradik perempuan
-Ma dan abah jugak anak ke 2
-Kawin pada usia 20 tahun…mude lagihh time tuhh..
-Tarikh kawin 22/1/2004
-Kenduri sebelah husben 22/2/2004
-Lahirkan anak sulung pada usia 22 tahun
-Due date baby lambat 2 hari..
-Lahirkan anak ke 2 pada usia 24 tahun…2 tahun selepas anak sulung


tu je yg terlintas kat fikiran sekarang nihh..


Quote:
Zai-kulim- meriahla raye thn depan nanti... ....no bertuah eerrkk..entahla semua tu kebetulan jee..

Zira- jom kiter makan

Watie- kak watie...tak pe suke makan ...pegi kedai tunjuk je..pas tu terus dapat ngapp

Amal5041- kak amal...mmg org utara panggil bengkang gandum..org kelantan panggil bengkang jugak..tp nama kuih bakar ni ikut buku kot... jom kiter ngappp

Jasmeen- Ya ampunnn..mintak jauhhhh ....kak meen anak tu rasenye x cukup lagih..sbb dok plan nak cukup satu team futsal dan satu team bola jaring...
akak..letak bijan sodap jugakkk ..MIL buat dia letak bawang atas tu...

Zaiy- kak zaiy..org utara mmg panggil nama tuhhh no 2 tuh x tau la no bertuah ke x..semua tu kebetulan jee... ...masa kecik2 dulu mariam pon suke makan yg garing tu je...yg lain tinggal.. tp sekarang ni kena makan perabihla pulak...

Fith- Angah...mmg nila kuih tu ..klong guna resepi mak la nih ...tgk mak buat hari tuh..mak buat guna cara tradisional..bakar atas sabut... lagi sodappp ..klong bakar dalam oven je...
x leh lawan mak buat..buat malu jeee...

Afairuz-ooo birthday 2/7 ye.... ..jom kiter mkn...

MaMaAina - salam kenal dari mariam jugak buat akak ..mmg beli kat kedai lagi sonang...tunjuk lepas tu hulurrr..

Shima- awal jugakla..sbb dlm family dan sepupu sepapat, mariamla kepala yg kawin awal.. tp kalu nk ikutkan nenek kawin umur 13 thn..x kan nak ikut jejak langkah dia kot....

Aisyah- salam kenal dari mariam jugak jauh tu akak lompat..dari jepun tuh...

Haniss- betul kak haniss ..kalu letak bijan lg sodap...

Jeff- tu sekadar kebetulan jee ..aper ader pada nomborr ??


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net